HAPPY END. Momentul aterizarii perfecte, pe spuma ignifuga imprastiata pe pista Aeronava Carpatair, care a aterizat fortat, sambata, la Timisoara dupa ce trenul de aterizare s-a blocat, a mai fost implicata intr-un incident, in 2006, pe aeroportul din Bacau, cand a lovit un cal ratacit pe pista. Reprezentantii companiei moldovene Carpatair au precizat ca, dupa acest incident, trenul de aterizare a fost schimbat. Nici in timpul incidentului din decembrie 2006 nu au existat victime. Din primele investigatii reiese ca o defectiune nedetectata la revizie, care a provocat blocarea rotii din fata, este posibila cauza a incidentului aviatic de la Timisoara. Anchetatorii Ministerului Transporturilor sustin ca este exclusa ipoteza unei manevre gresite a echipajului, care a luat cea mai buna decizie cand a ramas in aer o ora si jumatate, pentru a consuma kerosenul si a reduce astfel riscul unei explozii la aterizare. Cutiile negre vor fi decriptate si roata din fata atent examinata. Totusi, ideea unei defectiuni nedectate la revizie pare neverosimila, deoarece Carpatair a cheltuit, anul trecut, 1,2 milioane de dolari pentru intretinerea fiecarei aeronave Saab 2000, dupa cum a declarat Nicolae Petrov, presedintele companiei. (G.D.)
Desi este in concediu medical de cateva saptamani si a anuntat ca nu poate nici in ruptul capului sa se intoarca la serviciu inainte de 16 martie, Draganescu a dat fuga la aeroport. El a fost prezent, ieri, mai toata ziua alaturi de seful Inspectoratului pentru situatii de urgenta Timis, Mihai Benga, si a directorului aeroportului, Dan Idolu. A participat chiar la conferinta de presa a pilotilor-eroi, care au salvat 47 de vieti. Draganescu a intrat in concediu medical imediat dupa ce a aflat ca va fi inlocuit. (C.T.)